Nauji Škoda Kodiaq ir Superb modeliai per „Euro NCAP“ saugumo bandymus gavo aukščiausius įvertinimus.
Nauji Škoda Kodiaq ir Superb modeliai per „Euro NCAP“ saugumo bandymus gavo aukščiausius įvertinimus.
Abu modeliai pelnė maksimalų penkių žvaigždučių skaičių atliekant Europos nepriklausomos naujų automobilių vertinimo programos „Euro NCAP“ avarinės saugos etaloninius testus. „Kodiaq“ surinko 84 proc. visų maksimalių balų, o „Superb“ – 87 proc. visų maksimalių balų. Šie modeliai tęsia Čekijos automobilių gamintojo aukščiausių įvertinimų seriją net ir pritaikius griežtesnius 2023 m. vertinimo kriterijus. Nuo 2008-ųjų kiekvienam naujam Škoda modeliui buvo suteiktos penkios žvaigždutės.
Pagal griežtesnius 2023 m. „Euro NCAP“ nustatytus kriterijus testuoti naujieji Škoda Superb ir Škoda Kodiaq gavo penkių žvaigždučių įvertinimus už suaugusiųjų ir vaikų apsaugą.
Kodiaq surinko 84 proc. visų maksimalių balų: 89 proc. skirta už suaugusiųjų keleivių saugumą, 83 proc. už vaikų apsaugą, 82 proc. už pažeidžiamų eismo dalyvių apsaugą ir 78 proc. už pagalbinių saugumo sistemų darbą.
Superb gavo 87 proc. visų maksimalių balų: 93 proc. už suaugusiųjų keleivių saugumą, 87 proc. už vaikų apsaugą, 82 proc. už pažeidžiamų eismo dalyvių saugą ir 80 proc. už pagalbinių saugumo sistemų darbą. Tokio įvertinimo sulaukęs Superb užėmė antrąją vietą visame 2024 m. „Euro NCAP“ reitinge.
Abiejų modelių kėbulai suprojektuoti pagal naujausius standartus, tad jiems sukurti naudojami karštai suformuoti, didelio atsparumo plieno komponentai. Šis plienas daugiausia naudojamas A ir B statramsčiams, variklio skyrių ir saloną skiriančiai pertvarai bei centriniam tuneliui, projektuojamam dėl išmetimo sistemos.
Įvykus avarijai, abiejų modelių keleivius saugo ne tik standus kėbulas ir didelės gniuždymo zonos, bet ir iki dešimties Škoda Superb ir iki devynių Škoda Kodiaq oro pagalvių, įskaitant centrinę oro pagalvę tarp priekinių sėdynių abiejuose automobiliuose.
Abiejuose modeliuose daugybė modernių pagalbos sistemų įspėja vairuotoją apie galimus susidūrimus daugelyje situacijų ir aktyviai padeda jų išvengti arba sumažinti jų pasekmes. Tai „Front Assist“ su numatoma pėsčiųjų ir dviratininkų apsauga, „Side Assist“ sistema, įspėjanti apie eismą automobilio gale, taip pat susidūrimo išvengimo pagalbinė sistema „Collision Avoidance Assist“, „Turn Assist“ pagalbos sistema, padedanti išvengti susidūrimo darant posūkius, „Crossroad Assist“ pagalba kertant kelią ir išvažiavimo įspėjimo sistema „Exit Warning“.
Pagalbos kelyje sistema „Travel Assist“ aktyviai padeda vairuotojui valdyti transporto priemonę. Kartu su adaptyviąja greičio palaikymo sistema (ACC) diegiama ir adaptyvioji eismo juostos palaikymo sistema su kelio darbų atpažinimo funkcija „Crew Protect Assist“, spūstyse vairuotojui talkina „Traffic Jam Assist“ ir „Emergency Assist“ sistemos.
Nauji nanoradarų jutikliai, sumontuoti dešiniajame ir kairiajame priekinių sparnų kampuose, dar labiau pagerina tokių pagalbinių sistemų, kaip „Front Assist“ ar „Crossroad Assist“, veikimą. Galiniame aptake esantys nanoradarų jutikliai padidina „Side Assist“ veikimo spindulį.
Naujoji „Attention and Drowsiness Assist“ sistema stebi vairuotojo elgesį, įvertina galimą vairuotojo nuovargio lygį ir, prireikus, įjungia vaizdinius bei garsinius įspėjimus skaitmeniniame prietaisų skydelyje.
1997 m. sukurta Europos naujų automobilių vertinimo programa („Euro NCAP“) – aštuonių Europos šalių transporto ministerijų, automobilių klubų, draudimo asociacijų ir mokslinių tyrimų institutų bendras darbas. Pagrindinė organizacijos būstinė yra Leuvene (Belgija).
Programos metu atliekami automobilių susidūrimų bandymai, vertinamos jų aktyviosios ir pasyviosios saugos priemonės, taip pat jų gelbėjimo ir pagalbos suteikimo galimybės. Nuo 2020 m. kas trejus metus kriterijai koreguojami: plečiama jų taikymo sritis ir įtraukiama trečiaeilių saugos aspektų, pavyzdžiui, avarinio skambučio funkcija ar galimybė perduoti informaciją apie transporto priemonės apgadinimą gelbėjimo operacijų centrams.