Pirmasis ŠKODA vien elektra varomas visureigis ENYAQ iV WLTP matavimo ciklu su viena įkrova galės įveikti iki 510 kilometrų.
Kaip pavyzdį paimkime CITIGOe iV. Užsitikrinant įprastą komforto lygį, su viena įkrova šiuo automobiliu bus galima nuvažiuoti 180–260 km.
Palyginti su kitomis baterijomis, ličio jonų baterija pasižymi dideliu energijos tankiu, tylesniu veikimu ir geromis saugos savybėmis (dideliu pagreičiu); tuo pačiu jie turi minimalų atminties efektą, ilgai tarnauja ir kainuoja nepernelyg brangiai, o artimiausiais metais jų kaina gali dar kristi. Todėl ličio jonų akumuliatoriai geriausiai atitinka visus ŠKODA kasdienio tinkamumo, eksploatavimo trukmės ir saugos kriterijus.
Galite būti tikri, kad visuose ŠKODA elektromobiliuose sumontuoti aukštos įtampos ličio jonų akumuliatoriai, pagaminti taikant pažangiausias technologijas ir turintys didžiausią įmanomą energijos tankį.
Kaip pavyzdį paimkime CITIGOe iV. CITIGOe iV siūlo 260 km pagal WLTP standartą išmatuotą atstumą vienai įkrovai. Be to, mes nurodome, kad jis su viena įkrova gali praktiškai nuvažiuoti 180–260 km, kur mažesnioji riba taikoma važiavimui esant neoptimaliomis sąlygomis (pavyzdžiui, esant labai žemai lauko temperatūrai).
ŠKODA akumuliatoriams suteikia 8 metų arba 160 000 km garantiją.
Laimei, akumuliatoriai gali būti perdirbami, pakartotiniam naudojimui atgaunant iki 96% akumuliatoriaus medžiagų. Yra du būdai, kaip perdirbti akumuliatorius, jiems atvykus į perdirbimo gamyklą. Jei akumuliatoriai nebeturi įkrovos, juos galima tiesiog išardyti, kad būtų atskirti jų metaliniai komponentai, tokie kaip varis ir plienas. Jei akumuliatoriai vis dar turi įkrovą, jie sudaužomi ir sutrupinami, prieš tai užšaldžius juos skystame azote (kad dužimo metu akumuliatoriuje nebevyktų reakcija).
Akumuliatorių perdirbimas yra labai svarbus mūsų pramonei. Ličio jonų akumuliatoriai gali būti perdirbami, tačiau perdirbimo išlaidos yra nepaprastai didelės. Kadangi e-Mobilumas tampa labiau paplitęs, ličio jonų akumuliatorių gamyba toliau plėsis, didindama žaliavų paklausą ir atitinkamai atitarnavusių akumuliatorių kiekį. Tai atitinkamai skatins pigesnių ir veiksmingesnių perdirbimo metodų kūrimą.
Net po to, kai akumuliatoriaus tarnavimo laikas baigiasi, perdirbimas nėra vienintelis galimas pasirinkimas. Šie akumuliatoriai gali būti perdaryti į energijos kaupyklas, tad jų tarnavimo laikas tokiu būdu gali būti pratęstas dar daugelį metų. Kitaip tariant, mes suteiksime savo akumuliatoriams antrą gyvenimą.
Ličio išgavimo ir perdirbimo procesas yra labai sudėtingas, todėl į šį klausimą atsakysime trumpai: taip, moderniausios atskyrimo technologijos leidžia mums perdirbti iki 96% ličio jonų akumuliatorių, ir mes toliau tęsiame tyrimus, kaip perdirbant susigrąžinti kuo daugiau vertingų medžiagų.
ŠKODA AUTO parengė antrinio automobilių akumuliatorių naudojimo programą, kuri įgyvendinama tiesiogiai ŠKODA AUTO atstovybėse ir padaliniuose. Likutinė akumuliatorių talpa, kurios nebepakanka veiksmingam transporto priemonių veikimui, bus toliau naudojama energijos saugojimui techninės priežiūros centruose ir gamybos vietose.
ŠKODA elektromobilių akumuliatoriai atitinka aukščiausius saugos standartus, net įvykus avarijai, trumpajam jungimui ar perkaitimui. Šie automobiliai, kaip ir kitos transporto priemonės, patikrinami taikant išsamius kokybės ir saugumo bandymus, laikantis griežčiausių saugos standartų.
Akumuliatorius sumontuotas transporto priemonės grindyse viduryje tarp ašių. Dėl to svorio centras yra žemai ir tolygiai pasiskirstęs tarp priekinės ir galinės ašių, o tai leidžia važiuoti sportiškiau, automobilis stabilesnis posūkiuose.
Priešingai — vienas didžiausių elektromobilių pranašumų yra tai, kad jie yra erdvūs, ir salonas gali būti geriau pritaikytas jūsų poreikiams. Tiesa, kad norint užtikrinti ilgą važiavimo atstumą, reikia ne vieno akumuliatoriaus, tačiau jie yra sumontuoti automobilio grindyse. Dėl to jie ne tik netampa kliūtimi, bet ir suteikia žemą svorio centrą, tad automobilio valdymas tampa tikslesnis. Pati elektrinė pavara užima žymiai mažiau vietos nei pavaros su įprastiniais varikliais. Nereikia vietos didelei transmisijos sistemai, o elektros varikliai yra žymiai mažesni nei vidaus degimo varikliai.
Apskritai akumuliatorius yra pagrindinė elektrinės transporto priemonės kainos sudedamoji dalis. Akumuliatorius brangesnis mažesniuose modeliuose ir pigesnis didesniuose. Kadangi elektromobiliai tampa vis populiaresni, akumuliatorių kainos mažės, o elektromobiliai taps įperkamesni.
Taip, yra. Jie iš esmės skiriasi savo talpa ir forma. Įkraunamų hibridų akumuliatoriai yra mažesnės talpos ir paprastai jie montuojami automobilio gale, po antrąja sėdynių eile, nes automobilyje taip pat turi būti sumontuotas ir vidaus degimo variklis. Elektromobilių akumuliatoriai savo forma panašūs į riedlentę; tai lemia jiems skirta montavimo vieta po grindimis. Kadangi elektromobilis neturi vidaus degimo variklio, akumuliatorius, savaime suprantama, turi didesnę talpą.