Pirmojo visiškai elektrinio Škoda visureigio Enyaq iV rida pagal WLTP matavimo ciklą siekia iki 540 kilometrų*.
* automobilio su standartine įranga.
Palyginti su kitomis baterijomis, ličio jonų baterija pasižymi dideliu energijos tankiu, tylesniu veikimu ir geromis saugos savybėmis (dideliu pagreičiu); tuo pačiu jos turi minimalų atminties efektą, ilgai tarnauja ir kainuoja nepernelyg brangiai, o artimiausiais metais jų kaina gali dar kristi. Todėl ličio jonų baterijos geriausiai atitinka visus Škoda kasdienio tinkamumo, eksploatavimo trukmės ir saugos kriterijus.
Galite būti tikri, kad visuose Škoda elektromobiliuose sumontuotos aukštos įtampos ličio jonų baterijos, pagamintos taikant pažangiausias technologijas ir turi didžiausią įmanomą energijos tankį.
Škoda baterijoms suteikiama 8 metų arba 160 000 km garantiją.
Laimei, baterijos gali būti perdirbamos, pakartotiniam naudojimui atgaunant iki 96% baterijų medžiagų. Yra du būdai, kaip perdirbti baterijas, joms atvykus į perdirbimo gamyklą. Jei baterijos nebeturi įkrovos, jas galima tiesiog išardyti, kad būtų atskirti jų metaliniai komponentai, tokie kaip varis ir plienas. Jei baterijos vis dar turi įkrovą, jie sudaužomi ir sutrupinami, prieš tai užšaldžius jas skystame azote (kad dužimo metu baterijos nebevyktų reakcija).
Naterijų perdirbimas yra labai svarbus mūsų pramonei. Ličio jonų baterijos gali būti perdirbamos, tačiau perdirbimo išlaidos yra nepaprastai didelės. Kadangi e-Mobilumas tampa labiau paplitęs, ličio jonų baterijų gamyba toliau plėsis, didindama žaliavų paklausą ir atitinkamai atitarnavusių baterijų kiekį. Tai atitinkamai skatins pigesnių ir veiksmingesnių perdirbimo metodų kūrimą.
Net po to, kai baterijos tarnavimo laikas baigiasi, perdirbimas nėra vienintelis galimas pasirinkimas. Šios baterijos gali būti perdaromos į energijos kaupyklas, tad jų tarnavimo laikas tokiu būdu gali būti pratęstas dar daugelį metų. Kitaip tariant, mes suteiksime savo baterijoms antrą gyvenimą.
Ličio išgavimo ir perdirbimo procesas yra labai sudėtingas, todėl į šį klausimą atsakysime trumpai: taip, moderniausios atskyrimo technologijos leidžia mums perdirbti iki 96% ličio jonų baterijų, ir mes toliau tęsiame tyrimus, kaip perdirbant susigrąžinti kuo daugiau vertingų medžiagų.
Škoda AUto parengė antrinio automobilių baterijų naudojimo programą, kuri įgyvendinama tiesiogiai Škoda Auto atstovybėse ir padaliniuose. Likutinė baterijų talpa, kurios nebepakanka veiksmingam transporto priemonių veikimui, bus toliau naudojama energijos saugojimui techninės priežiūros centruose ir gamybos vietose.
Škoda elektromobilių baterijos atitinka aukščiausius saugos standartus, net įvykus avarijai, trumpajam jungimui ar perkaitimui. Šie automobiliai, kaip ir kitos transporto priemonės, patikrinami taikant išsamius kokybės ir saugumo bandymus, laikantis griežčiausių saugos standartų.
Baterija sumontuota transporto priemonės grindyse, viduryje tarp ašių. Dėl to svorio centras yra žemai ir tolygiai pasiskirstęs tarp priekinės ir galinės ašių, o tai leidžia važiuoti sportiškiau, automobilis stabilesnis posūkiuose.
Priešingai — vienas didžiausių elektromobilių pranašumų yra tai, kad jie yra erdvūs, ir salonas gali būti geriau pritaikytas jūsų poreikiams. Tiesa, kad norint užtikrinti ilgą važiavimo atstumą, reikia ne vienos baterijos, tačiau jos yra sumontuotos automobilio grindyse. Dėl to jos ne tik netampa kliūtimi, bet ir suteikia žemą svorio centrą, tad automobilio valdymas tampa tikslesnis. Pati elektrinė pavara užima žymiai mažiau vietos nei pavaros su įprastiniais varikliais. Nereikia vietos didelei transmisijos sistemai, o elektros varikliai yra žymiai mažesni nei vidaus degimo varikliai.
Apskritai baterija yra pagrindinė elektrinės transporto priemonės kainos sudedamoji dalis. Baterija brangesnė mažesniuose modeliuose ir pigesnė didesniuose. Kadangi elektromobiliai tampa vis populiaresni, baterijų kainos mažės, o elektromobiliai taps įperkamesni.
Taip, yra. Jie iš esmės skiriasi savo talpa ir forma. Įkraunamų hibridų baterijos yra mažesnės talpos ir paprastai jos montuojamos automobilio gale, po antrąja sėdynių eile, nes automobilyje taip pat turi būti sumontuotas ir vidaus degimo variklis. Elektromobilių baterijos savo forma panašios į riedlentę; tai lemia joms skirta montavimo vieta po grindimis. Kadangi elektromobilis neturi vidaus degimo variklio, baterijos, savaime suprantama, turi didesnę talpą.